Skip to Main Content
Sam's Club
Sam's Club
All Departments
All Services
Customer reviews for Nexgrill Oakford 875 PRO Pellet Smoker Grill w/ Cover for
Nexgrill Oakford 875 PRO Pellet Smoker Grill w/ Cover
4.4 out of 5 stars
stars
283 ratings279 reviews
  1. 5 stars68% (193)
  2. 4 stars16% (45)
  3. 3 stars9% (25)
  4. 2 stars3% (8)
  5. 1 star4% (12)

Member photos

  • +101 images
Sort by |
Showing 1-10 of 279 reviews
May 28, 2026
Reviewer name: Dean B
5 out of 5 stars
5 out of 5 stars review

Verified Purchase

Oakford 875 smoker

Easy to assemble. Easy setup to season and get started cooking. Temperature control is stable and first cook was pork steaks that were cooked just great.

Helpful?3JEAA1VR2D4L18201822128
reply from HappyGrilling

Dean B, thank you! Easy assembly, a smooth seasoning process, stable temperatures, and perfectly cooked pork steaks on the very first cook is an outstanding debut for a pellet smoker. We are so glad it delivered right out of the gate. Please call us at 1-800-913-8999 to register your warranty. Here is to many more great smokes!

Jun 16, 2026
Reviewer name: JaimeDP
5 out of 5 stars
5 out of 5 stars review

Great Grill

Awesome Product. If you love smoked meats and outdoor cooking, the Oakford 875 Pro is a solid investment. Its generous capacity, reliable temperature control, and authentic wood-fired taste make it a grill that can elevate any backyard barbecue experience.

  • +1 image
Review from Nexgrill
Helpful?3JEAA1VR2D4L18201822128
Jun 12, 2026
Reviewer name: KD
5 out of 5 stars
5 out of 5 stars review

Verified Purchase

Awesome Smoker

We gave this to my husband as an early Father's Day gift and he loves it. Very pleased with the quality and very easy to put together.

Helpful?3JEAA1VR2D4L18201822128
reply from HappyGrilling

KD, what a wonderful early Father's Day gift! We are so glad he loves it and that the quality and assembly made a great impression right out of the box. Please make sure to register the warranty by calling us at 1-800-913-8999. Here is to many great smokes ahead!

Jul 25, 2026
Reviewer name: PAMELA
5 out of 5 stars
5 out of 5 stars review

EXCELLENT BUY!!!

EXCELLENT SMOKER/GRILL!! I've had this a couple months and have nothing but great to say!! Perfectly smokes, and turn up to 500° and it grills perfect!! Easy Cleaning, nice finish that wipes right off. big storage for pellets, and a durable cover that blacks all the weather. This is the total package for a reasonable price. I was blessed to find this with $100 off promotion at Sams, so I only paid $399!!! I order my hardwood pellets from Sams at $11 a bag and they burn perfect. I even got two food-grade 5 gallon buckets that seal tightly for storage of pellets for $7.00. I LOVE SAMS!!! ❤️

  • +1 image
Helpful?3JEAA1VR2D4L18201822128
reply from HappyGrilling

PAMELA, thank you so much! Perfect smoking, great grilling up to 500 degrees, easy cleaning, large pellet storage, a durable cover, and scoring it at $100 off is about as good as it gets. Your pellet storage tip with the sealed food-grade buckets is genuinely brilliant and we know other owners will appreciate it. Please call us at 1-800-913-8999 to register your warranty. Enjoy every smoke!

Jul 13, 2026
Reviewer name: 808fiyaman
5 out of 5 stars
5 out of 5 stars review

2 Down, Many More To Go!

[This review was collected as part of a promotion.] I cooked on my smoker twice already and love it! The temperature swings are minimal and actually pretty accurate and the pellet hopper easily ran for 15 hours without having to replenish the pellets! Overnight smoke went off without any issues!

Review from Nexgrill
Helpful?3JEAA1VR2D4L18201822128
Jun 15, 2026
Reviewer name: Hurley
4 out of 5 stars
4 out of 5 stars review

Am Excellent, Reliable Smoker!

​I recently purchased the NexGrill Oakford 875 Pro, and after putting it through its paces, I am incredibly happy with this grill/smoker. My family is going to enjoy a lot of great food from this in the future! ​Assembly %26 Setup ​Clear Instructions: The manual was very easy to follow, which made the setup process seamless. ​Solo Assembly: It took me about 45 minutes to assemble the entire unit completely by myself. ​Performance %26 Cooking ​Fast %26 Stable Heat: The grill heats up very quickly and maintains my selected temperature exceptionally well. ​First Cook Success: The day after assembly, I smoked some baby back ribs and hot dogs, and everything came out fantastic. ​Massive Pellet Hopper: I absolutely love the huge pellet hopper capacity. You don't have to constantly worry about refilling it during long cooks. ​Note on Probes: I didn't use the included meat probe, but only because I prefer using my own wireless probes. ​Cleaning %26 Maintenance ​Clean-up was incredibly easy, which is a massive plus for a pellet grill of this size. ​⚠️ One Minor Critique ​Lid Clearance: Keep an eye on your forearms when operating the lid. If you aren't careful, it's easy to accidentally burn your wrist while opening and shutting it. ​The Verdict ​If you are looking for a reliable, steady smoker that feeds a crowd and doesn't require a headache to assemble, the Oakford 875 Pro is a great choice. Highly recommended!

  • +1 image
Helpful?3JEAA1VR2D4L18201822128
reply from HappyGrilling

Hurley, thank you for this incredibly thorough and well-organized review! Clear instructions, a smooth solo assembly, fast and stable heat, and a pellet hopper big enough for long cooks without constant refilling are all things we are genuinely proud of. Your note about lid clearance near the forearms is a great safety tip we will make sure reaches our team. We are thrilled the baby back ribs were a hit on the very first cook. Please call us at 1-800-913-8999 to register your warranty. Here is to many more great smokes for your family!

Jun 22, 2026
Reviewer name: Tom
4 out of 5 stars
4 out of 5 stars review

Better Than Expected For The Price

I recently purchased the Oakford 875 as a second pellet grill. Yesterday, my daughter and I assembled it without too much difficulty. I would strongly urge for two to tackle it since some of the connections require a lot of gymnastics. Earlier today, I burned it in and then smoked two racks of ribs. I must say it did a better job than expected for its price point. The only issue with assembly was my own making. We attached the bottom shelf backwards and did not notice it until it was completed. The mistake does not impact function so it will remain as attached. The biggest challenge was connecting the folding front shelf. Others have noted the same issue. It's control scheme is rather straight forward but I have not yet attempted to use the app. Time will tell.

Helpful?3JEAA1VR2D4L18201822128
reply from HappyGrilling

Tom, thank you for this wonderfully detailed and honest review! We love that you and your daughter tackled this together, and your tip about needing two people for some of the connections is genuinely helpful for other buyers. We are glad the ribs turned out great despite the bottom shelf mix-up, and your note about the folding front shelf connection echoing other reviews is feedback we will make sure reaches our team. Please call us at 1-800-913-8999 to register your warranty. We hope the app adds even more value once you try it!

Oct 3, 2026
Reviewer name: Ellen
2 out of 5 stars
2 out of 5 stars review

Poor hopper design

Very disappointed in the hopper. The sides should be designed with a steeper slope. I should NOT have to hover over it to make sure that the pellets are still going until the auger. This has happened on more than one occasion. I guess i need to babysit it so that I don't ruin more meat.

Helpful?3JEAA1VR2D4L18201822128
Sep 6, 2026
Reviewer name: Lu
1 out of 5 stars
1 out of 5 stars review

Smoker lost connection and couldn't turn off manua

Smoking a 12lb brisket at 205C, the pellet smoker lost WiFi connection and started to send more pellets into the auger. The temp rose up to 410C without me knowing since the grill locked up connection. You couldn't even manually turn it off the main controller. Only way was to unplug from the power outlet. Very dangerous.

Review from Nexgrill
Helpful?3JEAA1VR2D4L18201822128
reply from Product Support

Hi Lu, we take this very seriously and we are sorry the WiFi connection dropped mid-smoke on your brisket, causing the auger to keep feeding pellets and the temperature to climb far beyond your setting without any way to manually shut it off from the main controller. Please call us right away at 1-800-913-8999 so we can look into this and get a replacement part sent out to you.

Jul 12, 2026
Reviewer name: LAURA
1 out of 5 stars
1 out of 5 stars review

git it for my husband as his first pellet grill. went to use it and the controller doesnt work. called nex grill and they dont have replacements for the controller. so now i have to return as sams doesnt have replacement grills... the grill is too new for the company to have replacement controllers.. totally sucks..

Helpful?3JEAA1VR2D4L18201822128
reply from HappyGrilling

Laura- Copilot said: Thank you for your feedback. We're very sorry to hear about your experience, especially since this grill was a gift and your husband's first pellet grill. We understand how disappointing it must have been to have the controller fail when you were excited to use it for the first time. We apologize for the frustration caused by the lack of replacement controller availability. As this is a newer model, replacement inventory may be limited during the initial launch period. While we understand that returning the grill may be the most convenient solution in your situation, we recognize how inconvenient and disappointing this experience has been. If you have not already completed the return, we encourage you to contact Nexgrill Customer Service at 1-800-913-8999. Our team would be happy to review your case and determine whether any additional support options may be available. We appreciate you choosing Nexgrill and regret that your first experience did not meet expectations. Your feedback helps us improve both our products and our customer support experience.