Skip to Main Content
Sam's Club
Sam's Club
All Departments
All Services
Customer reviews for LG 5.3 cu. ft. Top Load Washer for
LG 5.3 cu. ft. Top Load Washer
3.5 out of 5 stars
stars
99 ratings99 reviews
  1. 5 stars45% (45)
  2. 4 stars16% (16)
  3. 3 stars6% (6)
  4. 2 stars6% (6)
  5. 1 star26% (26)

Member photos

Sort by |
Showing 1-10 of 99 reviews
Jun 18, 2026
Reviewer name: Susan
5 out of 5 stars
5 out of 5 stars review

Verified Purchase

Awesome Machine

I love this washing machine. I used to have a non agitator one but this one does. Washes much better. And fits comforters to get washed. The only thing is it's hard to see where the buttons are when it's not one. The whole panel could be lit up a bit more.

Review from lg.com/ca
Helpful?6T6GEBWAOB9D13614564078
reply from LG CareQ

Thank you for taking the time to share your feedback on your IWT8405CW. We’re really happy to hear that you’re loving your new washing machine and that you’ve noticed a clear improvement in wash performance compared to your previous non-agitator model. It’s great to know that it’s also handling larger items like comforters with ease—exactly the kind of versatility we aim to deliver.We also appreciate your honest comment regarding the control panel visibility. Feedback like this is very valuable and helps us better understand how customers experience the product in everyday use, especially in different lighting conditions. We hope your washer continues to deliver great cleaning results and convenience for your laundry needs. If you ever need assistance, our LG CareQ team is always happy to help at 1-888-542-2623, or via WhatsApp, live chat, or email at https://www.lg.com/ca_en/support/contact-us/. Thank you for choosing LG.

Nov 27, 2025
Reviewer name: Thrilled Owner
5 out of 5 stars
5 out of 5 stars review

Verified Purchase

Couldn't be happier!

I started using my new laundry machines today and I absolutely love them. They take up less space than my old laundry pair but they're much bigger on the inside. I washed my king-sized comforter and there was easily room in the washing machine for two more comforters. Next I did a huge load of towels and after the wash and spin cycles, the washing machine looked two-thirds empty. The spin cycle itself does a fantastic job and as I pulled the towels out of the machine to put them in the dryer, I was impressed at how dry they already were. That saved a lot of time in the dryer so that's a nice little bonus the documentation didn't mention.

Review from lg.com/ca
Helpful?6T6GEBWAOB9D13614564078
reply from LG CareQ

Hi there! Thank you so much for sharing such wonderful feedback on your new LG WT8405CW laundry machines! We are thrilled to hear that they fit perfectly in your space while offering a significantly larger interior capacity. It is fantastic to know that the washer handled your king-sized comforter and a huge load of towels with ease, demonstrating the capacity we designed them for. We are especially pleased you noticed the efficiency of the spin cycle, which does indeed help save time and energy in the dryer—a great bonus feature you discovered! We appreciate you choosing LG for your laundry needs and love hearing stories like yours that confirm our commitment to delivering powerful, high-capacity, and efficient home solutions. Happy laundering!

Feb 26, 2026
Reviewer name: Rickster 21
4 out of 5 stars
4 out of 5 stars review

Verified Purchase

Nice looking unit

I like the easy clothes lid and I really like where you add the detergent, it's a nice easy drawer to pull out and fill with whichever detergent you choose

Review from lg.com/ca
Helpful?6T6GEBWAOB9D13614564078
reply from LG CareQ

Thank you for sharing your experience with the WT8405CW! We’re glad to hear you’re enjoying the easy-to-use lid and the convenient detergent drawer. It’s great to know these features are making your laundry routine easier. If you ever need assistance or have questions about your washer, our LG Customer Support team is here to help: 📞 1-888-542-2623 (Mon–Sun, 8 a.m.–9 p.m. ET) • Support & Contact: https://www.lg.com/ca_en/support/contact-us/

Feb 7, 2026
Reviewer name: Jo Jo
3 out of 5 stars
3 out of 5 stars review

Verified Purchase

Spin cycle

No matter which cycle (normal, deep wash, delicates) adjusting the spin cycle always leaves clothes too wrung out & wrinkled. It's as if the spin cycle only has 1 setting. Leaves even the delicate clothes way too wrinkled.

Review from lg.com/ca
Helpful?6T6GEBWAOB9D13614564078
reply from LG CareQ

Thank you for sharing your feedback on the WT8405CB. We understand how frustrating it can be when clothes come out overly wrung and wrinkled, especially when using delicate settings. This is certainly not the experience we want you to have. We recommend reaching out to our LG CareQ Team so we can review your settings, assist with troubleshooting the spin options, or check if service may be required. You may contact us at 1-888-542-2623, Monday–Sunday, 8 a.m. to 9 p.m. ET, or reach us via WhatsApp, Live Chat, or Email through the links below: https://www.lg.com/ca_en/support/contact/whatsapp https://lg-chatbot.com/web/ca?locale=en_CA https://www.lg.com/ca_en/support/email Thank you for bringing this to our attention.

Sep 24, 2026
Reviewer name: MeSoo
2 out of 5 stars
2 out of 5 stars review

No SOAK Feature!!! What engineer decided that!!?

Who in HECK designs a washing machine WITHOUT a SOAK feature??? I've tried “workarounds” from various forums but they do not work!! The “workarounds” say: 1) start your cycle; 2) Once there's enough water to soak your items, Pause the cycle BEFORE agitation begins; 3) Turn Power OFF; 4) Let soak for desired time; 5) Turn Power back ON and let the washer resume its “normal” washing function. Absolute bull!! After doing Step 1-4, the SENSORS in the washer — keep in mind the washer is powered OFF — the washer is like, “OMG!! My power has been off for several minutes but there's water in my tub! I must drain!” I've followed these steps leaving the lid closed and I've followed these steps leaving the lid open. Neither way works!!! Dang it!!! I HATE this washer!!!!! It doesn't even wash clothes all that great and water levels are so low. And I hate the stupid musical indicator that your clothes are finished washing. But, if you disable the music, you don't know your clothes are finished! I HATE this washer!!! (Do not trust reviewers who have received any kind of incentive for posting their review!)

Review from lg.com
Helpful?6T6GEBWAOB9D13614564078
Apr 18, 2026
Reviewer name: L Luckie
1 out of 5 stars
1 out of 5 stars review

Verified Purchase

Warranty Washed Out

I bought this washing machine along with five other LG appliances on a lay-away on February 10, 2025 and accepted delivery only on June 12, 2025 after the extensive renovations were completed on the condo I purchased. LG claims that my One Year Warranty is no longer in effect on any of the appliances, because… (drum roll)… they consider February 10, 2025 as the start date for the warranty period.

Review from lg.com/ca
Helpful?6T6GEBWAOB9D13614564078
reply from LG CareQ

Thank you for taking the time to share your experience with the WT8405CB. We’re very sorry to hear about your concerns regarding the warranty start date and understand how frustrating and disappointing this situation must be, especially given your purchase and installation timeline. We appreciate you bringing this to our attention. Warranty terms can vary depending on the point of sale and order processing date, and we understand how this may not align with when the products were actually received and installed. Your feedback is important and will be shared with the appropriate teams for review. We truly regret any confusion or inconvenience this has caused and appreciate your detailed feedback, as it helps us better understand customer concerns and improve our processes. Should you require further assistance, please use reference number CNN260421145661 when contacting LG Support at 1-888-542-2623, or via live chat or email through our support site: https://www.lg.com/ca_en/support/contact-us/

Sep 11, 2026
Reviewer name: Kristen mom of 4
1 out of 5 stars
1 out of 5 stars review

New Appliances are not made the same!

As a mom of 4 boys who go to school, play multiple sports, spill food, get sick, potty training etc I hate this washer!! We bought a new washer and dryer set after using old school white top loader set for years. My husband wanted to purchase Speed Queen but I did not want to spend the money. These were expensive enough, and since they were new and included tech I assumed they would be a great investment. Boy was I wrong. Clothes don't ever seem to come clean, stains are never washed out, there is no soak feature, and cycles take forever if you add rinse or heavy cycle. If there is grass on a kid sock it comes back out with the sock after it's done “cleaning”. I shouldn't have to wash all my clothes by hand before washing them in the washer. I've tried every cycle, soap, water combination I have found suggested online on the app, and I'm the manual! Another example, I have a sick kiddo today, a boogered up tissue got washed with the dirty pillows/blankets by accident. Guess what came out…a tissue with boogers still on it! Crazy!! The dryer is ok but for clothes to actually dry you have to turn the heat up and select that you want them dry. We constantly clean/wash the vent and it still gives errors. The washer is still my main issue though! We also purchased a LG ThinQ dishwasher and have the same problem. We have to wash dishes before we run them in the dishwasher. Newer is not always better! LG needs to compensate all of us who wasted money on this set!

Review from lg.com
Helpful?6T6GEBWAOB9D13614564078
Sep 26, 2026
Reviewer name: SP2002
1 out of 5 stars
1 out of 5 stars review

“Extremely Disappointed With This Washer”

I have had nothing but problems with this washing machine. It has been frustrating, unreliable, and not worth the money. I would definitely think twice before purchasing this model. I'm sharing my experience to hopefully save someone else from the same headache.

Review from lg.com
Helpful?6T6GEBWAOB9D13614564078
Aug 11, 2026
Reviewer name: anonymous
1 out of 5 stars
1 out of 5 stars review

Ain't Nobody Got Time FOR THIS

Preface: Sam's Club made it right and gave me service beyond what I expected. Thank you Sam's LG's warranty will lead you down a dark road. 1) Had for 4 months 2) Took immaculate precautions and care 3) It broke. "Motor Locked Error" and a noise that comes in nightmares 4) Called the LG number. Automation sent me to a chatbot. That chatbot sent me to another chatbot. That chatbot sent me to an online AI assistant named Mark. ALL THREE walked me through the exact same steps before concluding that service was needed. 5) 9 days later a technician is scheduled for 5 days after that. 6) Technician changes appointment three times. 7) I personally went to Sam's and cried for mercy. They allowed my return with a full refund as long as I could get the machine back to them. I did. In conclusion, if this experience is what you want, then this is the model to go for.

Helpful?6T6GEBWAOB9D13614564078
Sep 14, 2026
Reviewer name: Tom W 2200
1 out of 5 stars
1 out of 5 stars review

DOA

The washer failed the day after it was delivered. It took almost a month to get it operational so we have not have enough experience with it to rate it's performance

Review from lg.com
Helpful?6T6GEBWAOB9D13614564078