Customer reviews for Night Owl 4K Cameras with 2TB NVR Security System, 8pk. forMember photos
Verified Purchase
4K is much Better!
I upgrade my old 8channel 1080p to the 4K... The quality is just like they stated! Vivid & much better, the field of view is wider also. Only negative is thde DVR doesnt have audio in like my old one; I only had one audio camera anyway. So, it was a good trade.
Verified Purchase
Replacement
Bought this system to replace a prior night owl system. I didn’t have to rerun wires the new cameras plugged right into the existing cables and then the dvr was plug and play as well. Still working on getting familiar with the new system but so far so good I’m happy with it. The only reason I didn’t give it a five star is because I’m still getting familiar with the system.
Verified Purchase
Great for recording
I bought this to replace my THD system when it's Hard Drive failed. Night Owl Marketing was great in providing a compatible system that didn't require that I replace all my old cameras. Simply unplugged the old and plugged in the new using the same connections.
Garbage
SAVE YOUR MONEY. THEIR PRODUCTS LEAK WATER, THEN THEY BLAME YOU FOR IT HAPPENING! NIGHT OWL HAS ZERO CUSTOMER SERVICE, AND TRULY DOESN'T HELP THE PURCHASER! GOING TO HIT MY CREDIT CARD COMPANY FOR THE MONEY BACK, CAUSE THIS COMPANY TRULY IS A FAILURE TO ITS CUSTOMERS! STAY AWAY FROM NIGHT OWL N THERE'S SO MANY BETTER COMPANIES!
Sorry to hear you had a bad experience with our system. It appears though that you have posted multiple copies of the same review across our assortment so it is hard for us to troubleshoot and support. Should you decide you would like to try and remedy the situation we are happy to try and work with you. Please email techteam@nightowlsp.com with your model information, a brief explanation of the issue you are facing, and the best time to contact you. This will put you in touch with our advanced internal support team who will further troubleshoot with you. Thank you and we look forward to hearing from you. Night Owl SP Digital Support Team
Horrible firmware
Had a terrible time connecting to the app - had to contact customer service numerous times to make it work. Now the firmware shuts down every few days forcing reboots. Will be returning
Thank you for taking the time to review your product. We are very sorry to hear of the experience you had with connectivity. We offer online and phone support as well as back our all our products with a full one year warranty in case of material defect or failure. If you should ever experience any issues with our products in the future, please visit support.nightowlsp.com to contact our support team who will quickly assist. We also appreciate the feedback with regards to firmware update frequency and restarts. We will work to improve the frequency of updates. Thanks, Night Owl SP Digital Support
Terrible Read through the Reviews.. Many issues
Terrible system. Firmware issues, system reboots all the time and loses settings, if you log out of the app, you are not getting back in. I called and spoke with a technician, we worked on issues for 2 and 1/2 hours. We tried multiple things. He stated that they would send a new unit under warranty, however, they are not doing as stated. I sent the receipts requested an all they say is there engineering team is working on it. I called on January 3, today is January 16th. If I can't have a security system that works, what good is waiting? Why did I spend so much an unreliable system? We had a perfectly working system in place and tried to upgrade to this... This is not an upgrade. I HAVE CALLED FOR TECHNICAL SUPPORT AND HAVE HAD NO RESOLVE... Back up your warranty or give me a refund!
We apologize for the issue you have been experiencing. We would like to provide you with some advanced support. Please email techteam@nightowlsp.com at your convenience, providing your name, contact information, best time of day to reach you and a brief description of all ongoing issues. One of our internal advanced support agents will promptly reach out and work with you on a resolution. We look forward to hearing from you.You may also return the system to the retailer you purchased it from if you prefer in line with their return policy.Thanks,Night Owl SP Digital Support Team
Verified Purchase
Night Owl
Have nothing but problems with this system. Reaching Night Owl is next to impossible!! If you text them you lose them when they want you to delete the app. We have sat here with 3 cameras setup because didn’t know if it’s going to work , why put them all out and have to take them down
We apologize for the issue you have been experiencing. We would like to provide you with some advanced support. Please email techteam@nightowlsp.com at your convenience, providing your name, contact information, best time of day to reach you and a brief description of all ongoing issues. One of our internal advanced support agents will promptly reach out and work with you on a resolution. We look forward to hearing from you.Night Owl SP Digital Team
Waste of nearly 4 months of my life.
Sorry for the long review, I don't write reviews on products I have bought, as most problems are minor and quickly rectified. But I feel I must warn others about this product and company. I purchased this system on 11/04/2023 and immediately after spending hours routing wiring through attic, the cameras would randomly reboot. For a while I was searching and changing settings to no avail. Also, every time a camera would reboot, it would LOUDLY proclaim; "device is ready for use", this would cause the one in my bedroom to wake me up. There is no way to turn off, reduce volume or mute. In early December I called their tech support (was on hold for about 80 minutes. after trying things, tech said bad power supply and sent replacement. That did not fix the problem. Called tech support back and chose option for them to call me back when my spot came up. Went through more trouble shooting and was told NVR needs replacing. On 01/03/2024 I returned RMAed the NVR via their supplied UPS label. They shipped replacement back on 1/9/2024 via USPS Priority Mail. This became a problem because it got lost in the Houston distribution center and I did not receive the NVR until 02/02/2024. I called several times to ask the to file lost package claim with USPS to no avail. It was at this time I learned the people on the phone will outright lie to you. I was told a warranty person would call within 8 hours: I never happened. At a later time of getting no help, I demanded to talk to a supervisor and was told none ere available. was Informed a supervisor would e-mail me within an hour. After about an hour and a half, I got an e-mail with nothing but a repeat of the tracking number. After finally receiving the replacement NVR and connecting everything, It started auto re-booting every 1-4 hours with all cameras announcing loudly "device is ready for use". I called tech support and was informed this was normal as it was looking for new update. At this point I blew a gasket. I finally tried online chat, and seemed to get a more knowledgeable person and after troubleshooting, was informed it would need replacing. At this point i requested they return via UPS, as I had learned the Houston distribution center was having major problems with recent upgrade in equipment. I was in formed they would not any way except USPS Priority Mail. This RMA worked better and was received back on 02/22/2024 and seems to be working as expected. So after all this, not only have I spent untold hours fighting all these problems and aggravation, I also have lost the use and 3 1/2 months of my 12 month warranty. I wont even get into the useless phone app. I truly wish I had never bought this system.
We apologize for the issue you have been experiencing. We welcome the chance to better support you should you need any further assistance. Please email techteam@nightowlsp.com at your convenience, providing your name, contact information, best time of day to reach you and a brief description of all ongoing issues. Your purchase includes a one year warranty from product defect. One of our internal advanced support agents will promptly reach out and work with you on a resolution. We look forward to hearing from you. Thanks, Night Owl SP Digital Support Team
Garbage Product and Service
Have spent months yes months working with this company to solve recording issues with their product. First if you are having an issue adjusting the zone sensitivity for each camera under record settings it’s not just you. We tried it on 4 different phones and the system will just reset it to medium if you set the lowest setting. They tried to play it off as a phone issue. Nope. Ultimately they didn’t address the issue and implied a refund and then recanted because it went past 30 days even though we had been working the issue. To make matters worse during the troubleshooting they shipped me a replacement nvr and put it is a large usps mailer box with absolutely no packing material. Ultimately this was not a fix. This system will say it sees a face or car when there is nothing there. The main reason I wanted to adjust the sensitivity. Just so you know they use the same software on all their kits so I would avoid them all together. If I could give 0 stars for this company I would. Absolutely terrible experience and product.
We are sorry to hear of your unsatisfactory experience. We are happy to confirm that we offer a full one year warranty for all our products against parts and manufacturing failures. We apologize that your issue couldn't be replicated on any other products or systems in our assortment. We also apologize that we couldn't issue a return as you had the product for multiple months before reaching out to us. We will always work with our customers to try and fix an issue which is why we shipped you replacement parts in our best effort to support you. As mentioned on the numerous other reviews you left on other random products, we wish you the best.Thanks,Night Owl SP Digital Support Team
Verified Purchase
The shop owner
The worst product I’ve ever used. If I have known this product. I’ll never bought it. Quality of the picture is horrible. The software is terrible is well. Even though they give it to me for free. I don’t even want it. I don’t know it sell for $1000.00 dollars.
We apologize for the issue you have been experiencing and seem to have provided feedback on multiple listings for... We would like to provide you with some advanced support as we have offered on your other reviews. Please email techteam@nightowlsp.com at your convenience, providing your name, contact information, best time of day to reach you and a brief description of all ongoing issues. One of our internal advanced support agents will promptly reach out and work with you on a resolution. We look forward to hearing from you.Thanks,Night Owl SP Digital Support Team
