Skip to Main Content
Sam's Club
Sam's Club
All Departments
All Services
Customer reviews for Faux 72" Ficus Tree in Roped-Style Handwoven Basket for
Faux 72" Ficus Tree in Roped-Style Handwoven Basket
4.2 out of 5 stars
stars
400 ratings207 reviews
  1. 5 stars70% (280)
  2. 4 stars10% (41)
  3. 3 stars4% (17)
  4. 2 stars4% (15)
  5. 1 star12% (47)

Member photos

  • +16 images
Sort by |
Showing 111-120 of 207 reviews
Oct 11, 2024
Reviewer name: Red
1 out of 5 stars
1 out of 5 stars review

6 Foot Ficus

Poorly packaged for shipping. Leaves hanging out from top which was poorly taped--appeared to be retaped. Poorly made. Holes drilled for individual branches without any painting to blend. Horrible product. Greatly disappointed .

Helpful?3CIGLM8P68E013585774646
reply from LCG Florals

We are sorry to hear that you are disappointed with the quality of our product. We appreciate the feedback since we are always striving to improve. We understand how frustrating it can be to purchase a product and not have it live up to the quality you were expecting. We would like the opportunity to try again and make this situation right. Please contact us at: info@lcgsalesinc.com to discuss further. Thank you!

Feb 12, 2021
Reviewer name: Gigi
1 out of 5 stars
1 out of 5 stars review

Disappointed

Tree arrived today. The main stock is crooked , several branches were broken and/or were in the bottom of he box. The tree smells really bad and I had to put it in the garage.

Helpful?3CIGLM8P68E013585774646
reply from Supplier Response

We are sorry to hear of your disappointment but do thank you for providing feedback so we can pass your experience along to our team. This will help in understanding where we fell short and to review our process to minimize the problem from recurring. Our Customer Care Team is here to help you with any concerns you have about your product. Please contact us at info@lcgsalesinc.com and we will work to resolve any issues you have. Thank you!

Feb 25, 2023
Reviewer name: Grace
5 out of 5 stars
5 out of 5 stars review

Buy it!

I've been looking for a fake tree to put in the corner of our room for quite some time. I didn't want to spend too much, so I was happy when I found this one. It looks much better in person than I expected! Definitely recommend.

Helpful?3CIGLM8P68E013585774646
Nov 28, 2021
Reviewer name: AmberDim
2 out of 5 stars
2 out of 5 stars review

Skimpy and Sad

I wanted to like this tree. I tried really hard to move the branches around - too no avail. There just aren't enough work with. The pic online truly has double the amount of branches. I should have listened to the other review- "Ficus on a diet" about covers it. Very disappointing!

Helpful?3CIGLM8P68E013585774646
reply from Supplier Response

We are sorry to hear that you are disappointed with the quality of the tree you received. We would like the opportunity to try again and make this situation right. Please contact us at info@lcgsalesinc.com if you would like us to send you a replacement.

Dec 16, 2021
Reviewer name: Greg
3 out of 5 stars
3 out of 5 stars review

Not great

The tree was manufactured in a very sloppy manner. There is glue visible, bent branches, and twisted pieces. It took a while to adjust everything, but it looks decent. I also deducted a star because there aren't enough branches. It needs about 6 more because it looks pretty bare.

Helpful?3CIGLM8P68E013585774646
Dec 16, 2021
Reviewer name: sams shopper
2 out of 5 stars
2 out of 5 stars review

terrible

This product was shipped with 0 care. It was actually protruding from the one side and some branches fell off on the top. Wouldn’t have mattered though to be honest, I should have listened to the previous reviewers. There is no fullness the top has no branches at all. It is quite awkward.

Helpful?3CIGLM8P68E013585774646
reply from Supplier Response

We are sorry to hear that you are disappointed with the quality of the tree you received. We would like the opportunity to try again and make this situation right. Please contact us at info@lcgsalesinc.com if you would like us to send you a replacement.

Jun 27, 2021
Reviewer name: JM
5 out of 5 stars
5 out of 5 stars review

Verified Purchase

Love it!

Well made and a perfect addition to my living room!

Helpful?3CIGLM8P68E013585774646
Jan 3, 2023
Reviewer name: King
2 out of 5 stars
2 out of 5 stars review

Verified Purchase

Faux ficus

I would not buy again. Too thin.

Helpful?3CIGLM8P68E013585774646
reply from Supplier Response

We are sorry to hear that you are disappointed with the quality of the tree you received. We thank you for taking the time to provide feedback so that we can pass this information along to our team. We are always striving to improve, and we are sorry that in this case, we missed the mark. Please note that our products are made with a lifelike appearance and with some light fluffing and shaping you can manipulate the tree to have a fuller appearance.

Jun 29, 2022
Reviewer name: Wenny
4 out of 5 stars
4 out of 5 stars review

Verified Purchase

Good

Ordered this online. Happy with this product.

Helpful?3CIGLM8P68E013585774646
Apr 30, 2023
Reviewer name: Kibble
4 out of 5 stars
4 out of 5 stars review

Verified Purchase

Life like, Real wood.

Not as full as i thought, but very life like.

Helpful?3CIGLM8P68E013585774646
reply from LCG Florals

Thank you for taking the time to leave a review! Our Ficus Tree is a wonderful example of how our products are produced for a lifelike appearance.