Skip to Main Content
Sams Club
Sams Club
Customer reviews for Scotts Turf Builder Bonus S Southern Weed & Feed Florida 41.38 lbs. for
Scotts Turf Builder Bonus S Southern Weed & Feed Florida 41.38 lbs.

Member photos

  • +6 images
Sort by |
Showing 511-520 of 621 reviews
May 29, 2020
Stillblessed
3 out of 5 stars review

Dollar weed is thriving

It did eliminate a lot of the weeds, but I was hoping that after two applications a month apart that the dollar weed would be history. It’s not. Any recommendations??

Review from ScottsMiracle-Gro
Helpful?336GB2N6YXYU13592521594
reply from Consumer Services

We apologize that you were not thoroughly satisfied with Scotts Turf Builder Bonus S Southern Weed & Feed. We would be interested in speaking with you further about this so that we can learn why the product may not have worked. If you would be willing, we ask that you contact us at http://tinyurl.com/mds8zo5 and refer to your review so that we can make a more complete report to our Quality Assurance Department.

Mar 18, 2017
samantha3
4 out of 5 stars review

Good Stuff

[This review was collected as part of a promotion.] I recommend this product to everyone who wants to get their lawn looking great. I just wish that you did not have to water it in.

Review from ScottsMiracle-Gro
Helpful?336GB2N6YXYU13592521594
Oct 12, 2019
Marie01
1 out of 5 stars review

Bad results

I used this product for the first time following all directions and unfortunately it didn’t work for my lawn. My lawn started to turn brown and eventually died. It got more weeds and insects than ever.

Review from ScottsMiracle-Gro
Helpful?336GB2N6YXYU13592521594
reply from Consumer Service

We are very sorry for the issues you encountered with Scotts Turf Builder Bonus S Southern Weed & Feed. This is not what we expect from this product, and we would be interested in discussing this further so that we can learn more about this issue and extend our product guarantee. At your earliest convenience, please contact us to see what can be done. You may visit our contact page by clicking on the following link: http://tinyurl.com/mds8zo5

Feb 27, 2024
Dolly1
1 out of 5 stars review

No weed killer in it.

Applied according to directions a week ago and the weeds just got greener and taller it's happen the last 3 years .Doesn't work like it used to and I've applied it every year

Review from ScottsMiracle-Gro
Helpful?336GB2N6YXYU13592521594
reply from Customer Care

We're sorry to read about your disappointment with Scotts Turf Builder Bonus S Southern Weed & Feed and appreciate your Temperatures must be consistently (several days in a row) between 60-90°F for target weeds to be actively growing. Low or high temperatures will delay weed control. It can take up to 3 weeks for the weeds to begin to yellow. This product does not prevent new weed development only kills weeds that were actively growing at the time of application. Product must be watered in to be effective. Excessive watering (rain) can drive the weed control into the soil and away from weed roots. We want you to be confident in our products. For this reason, we offer a product guarantee to our consumers. At your earliest convenience, please reach out to us at 888-270-3714 if we can further assist.

Jan 25, 2022
GardenerC
1 out of 5 stars review

Wrong formula!

This item is NOT for the Zone 5 area. This is a "Southern" formula (clearly stated on the package) which is used to control fire ants, etc., and is not appropriate for insect control or lawn fertilization in the Chicagoland area. It should not be offered in our local stores.

Helpful?336GB2N6YXYU13592521594
reply from ScottsCustomerCare

Thank you for notifying us of your concern. We would like the opportunity to gather some additional information from you. Please reach out to us at 866-324-2647.

Sep 10, 2023
Boog
4 out of 5 stars review

I like the product

Why should I not apply with handheld spreader? That's is my question. Please advise.

Review from ScottsMiracle-Gro
Helpful?336GB2N6YXYU13592521594
Mar 5, 2021
Jmom
1 out of 5 stars review

Hasn’t shown any improvement

I applied this to my yard 2 weeks ago and all of the weeds are still here. It doesn’t even look like it did anything to the littlest ones.

Review from ScottsMiracle-Gro
Helpful?336GB2N6YXYU13592521594
reply from Consumer Service

We are sorry to hear that you did not get the results that you expected when using Scotts Turf Builder Bonus S Southern Weed & Feed. Temperatures must be consistently (several days in a row) between 60°F and 90°F for target weeds to be actively growing. Low or high temperatures will delay weed control. It can take up to 3 weeks for the weeds to begin to yellow. Our products carry a satisfaction guarantee, at your convenience, please contact us to see what we can do to help. We can be reached at 888-270-3714.

Jun 1, 2015
Toni71
1 out of 5 stars review

The product caused damage to the grass in multiple spots

the product was spread 2 months ago and soon after multiple brown spots were noted. the damaged areas are increasing over time

Review from ScottsMiracle-Gro
Helpful?336GB2N6YXYU13592521594
reply from Marketing

I am very sorry about your lawn. Please call us at 877-309-9560 so we can figure out a way to make it right. It would be helpful if you have a bit more information including: 1) Did you purchase the white/purple bag or the silver/purple bag? 2) Do you have any pictures of the damage? 3) Do you know what type of grass you have? Again, we are very sorry about the trouble you are having and want to make it right. Please call as soon as you can.

Jun 12, 2020
steve hudgins
2 out of 5 stars review

doesnot work and guarantee isnt honered

iv used scotts southern turf builder with bonus s for the past three years and it hasnot stop any of the weeds as it states im useing it on zoysa

Review from ScottsMiracle-Gro
Helpful?336GB2N6YXYU13592521594
reply from Consumer Services

We apologize that you were not thoroughly satisfied with Scotts Turf Builder Bonus S Southern Weed & Feedâ‚‚. It can take up to 3 weeks for the weeds to begin to yellow. This product does not prevent new weed development only kills weeds that were actively growing at the time of application. This product can be reapplied in 6 to 8 weeks. You can contact us if you would like to continue discussing this or if you want to know about our product guarantee. You can reach us here https://tinyurl.com/y8nvfsca.

Mar 31, 2017
Smitty72
5 out of 5 stars review

Reliable product

[This review was collected as part of a promotion.] Scott's bonus s continues to work as labeled. I will continue to purchase Scott's brand products.

Review from ScottsMiracle-Gro
Helpful?336GB2N6YXYU13592521594